COACHING I TUTORING W EDUKACJI
OPIS STUDIÓW:
Kierunek studiów podyplomowych Coaching i Tutoring w edukacji
skierowany jest do nauczycieli (wszystkich poziomów szkół),
wychowawców w placówkach edukacyjnych oraz opiekuńczowychowawczych,
doradców zawodowych, konsultantów i innych
pracowników sektora poradnictwa oraz osób zainteresowanych
rozwojem osobistym i zawodowym. Studia przygotowują do pracy
indywidualnej z uczniem, studentem lub podopiecznym metodą
coachingu i tutoringu. Absolwenci studiów podyplomowych
Coaching i tutoring w edukacji poznają praktyczne umiejętności
w zakresie wykorzystania narzędzi coachingowych i tutorskich w
pracy w szkole z uczniami na wszystkich poziomach. Warunkiem
ukończenia studiów jest uzyskanie zaliczeń w tym praca pisemna
oraz realizacja projektu coachingowego i tutorskiego.
CZAS TRWANIA:
2 semestry, ( w tym jeden on-line) od 01.10 do 30.06. studia w
trybie niestacjonarnym
PROGRAM. MODUŁ I TUTORING W EDUKACJI:
1. Antropologia i cel tutoringu
2. Istota tutoringu – podstawy teoretyczne oraz dobre praktyki
tutorskie w Polsce/świecie.
3. Psychologia w tutoringu – teorie osobowości i temperamentu,
procesy świadome i nieświadome, analiza transakcyjna,
założenia psychologii pozytywnej.
4. Edukacja spersonalizowana i rozwijanie talentów , metody
wspierania talentów i mocnych stron uczniów.
5. Narzędzia coachingowe w tutoringu, wyznaczanie celów,
przekazywanie informacji zwrotnej
6. Kompetencje tutorskie nauczyciela – budowanie relacji,
komunikacja nauczyciela z uczniem, empatia.
7. Wartości w tutoringu.
8. Wdrażanie programów i projektów tutorskich.
MODUŁ II COACHING W EDUKACJI :
9. Istota coachingu – podstawy teoretyczne, proces coachingowy,
znaczenie i miejsce coachingu w edukacji. Zasady i etyka
w coachingu.
10. Psychologia w coachingu – teorie osobowości i temperamentu,
procesy świadome i nieświadome, analiza transakcyjna.
11. Kompetencje coachingowe nauczyciela – budowanie relacji,
komunikacja nauczyciela z uczniem, empatia, przekazywanie
informacji zwrotnej.
12. Model Diltsa – model uczenia się i zmiany. Komunikacja z
grupą – słuchanie, zadawanie pytań, w zależności od etapu
procesu w klasie lekcyjnej, rozwiązywanie konfliktów potrzeb
i wartości, negocjacje, mediacje, facylitacja.
13. Axtion Learning -proces grupowy w klasie, umiejętność
zarządzania procesem grupowym. Zarządzanie emocjami
grupy, zarządzanie emocjami nauczyciela.
14. Modele GROW i KOLBA – jako metody osiągania ważnych
celów w pracy zespołowej.
15. Narzędzia coachingowe w praktyce szkolnej : kontrakt, koło
życia, ustalanie celów, mapa marzeń.
16. Narzędzia coachingowe pomagające w rozwoju: proces
coachingowy, motywacja, poziomy neurologiczne, wartości,
przekonania, talenty, ograniczenia ucznia i rodzica.
17. Zasady i etyka w pracy coacha i tutora.
KOSZT STUDIÓW:
3500 zł (możliwość opłat w ratach), opłata rekrutacyjna 100 zł