Integracja sensoryczna

INTEGRACJA SENSORYCZNA

System zajęć: zaoczny (sobota, niedziela), zjazdy średnio co 2 tygodnie.

Opis:

Celem studiów podyplomowych jest  wyposażenie absolwentów w wiedzę i umiejętności dotyczące anatomii i fizjologii,  psychologii rozwoju, teorii i praktyki dotyczącej terapii integracji sensorycznej i jej wpływu na rozwój emocjonalny, ruchowy i poznawczy dziecka. Zapoznanie z dysfunkcjami Integracji Sensorycznej i ich wpływem na funkcjonowanie dziecka.  Studia mają na celu przygotowanie absolwentów do prowadzenia samodzielnej obserwacji diagnostyczno – klinicznej dziecka oraz określenia pełnej diagnozy i stosowania terapii zaburzeń procesów integracji sensorycznej.

Adresaci: Studia przeznaczone są dla osób posiadających przygotowanie pedagogiczne, a także dla absolwentów kierunków pedagogika, psychologia, pedagogika specjalna, logopedia itp.

Absolwenci uzyskują kwalifikacje w zakresie Integracji Sensorycznej potwierdzone Świadectwem ukończenia studiów podyplomowych. Ukończenie studiów podyplomowych uprawnia do pracy do
z osobami, u których występują dysfunkcje SI w publicznych i niepublicznych placówkach oświatowych, medycznych i terapeutycznych.

Absolwent jest uprawniony do diagnozowania i prowadzenia terapii integracji sensorycznej, posiada kwalifikacje do prowadzenia obserwacji, diagnozy i terapii SI. Absolwent ma uprawnienia do pracy
w publicznych i niepublicznych placówkach oświatowych, medycznych i terapeutycznych.

Ramowy program studiów:

Dodatkowe informacje:

Kadra wykładowców:

Specjaliści zajmujący się integracją sensoryczną, pedagogiką przedszkolną i wczesnoszkolną, opiekuńczo-wychowawczą, oligofrenopedagogiką, pedagogiką specjalną, społeczną, psychologią, prawem, medycyną,  praktycy zawodu.