Podstawówki zostają, reforma przesunięta o rok?

24 sierpnia 2016

Po krytyce MEN zmienia jedno z głównych założeń reformy: nie będzie szkół powszechnych – pisze dziś Justyna Suchecka w „Gazecie Wyborczej” (1 str.). – Nie ma założeń. Nie ma projektów ustaw. Są tylko pytania, wątpliwości i obawy. Po co minister zafundowała uczniom, rodzicom i nauczycielom trzęsienie ziemi na początku wakacji, skoro pod koniec sierpnia nie […]

Czytaj...

Ruch służbowy trwa do końca sierpnia

24 sierpnia 2016

  Dyrektor szkoły ma obowiązek zweryfikować swoje decyzje kadrowe, jeśli do końca sierpnia okaże się, że jest możliwość dalszego zatrudniania nauczyciela – pisze „Głos Nauczycielski” nr 33-34 z 17-24 sierpnia br. Z analizy przepisów Karty Nauczyciela, ale również orzecznictwa Sądu Najwyższego wynika, że koniec maja nie jest terminem uniemożliwiającym zmiany w stosunkach pracy nauczycieli. Nie […]

Czytaj...

Ruch służbowy trwa do końca sierpnia

24 sierpnia 2016

  Dyrektor szkoły ma obowiązek zweryfikować swoje decyzje kadrowe, jeśli do końca sierpnia okaże się, że jest możliwość dalszego zatrudniania nauczyciela – pisze „Głos Nauczycielski” nr 33-34 z 17-24 sierpnia br. Z analizy przepisów Karty Nauczyciela, ale również orzecznictwa Sądu Najwyższego wynika, że koniec maja nie jest terminem uniemożliwiającym zmiany w stosunkach pracy nauczycieli. Nie […]

Czytaj...

Negatywne konsekwencje „dobrej zmiany”

10 sierpnia 2016

– Na każdą placówkę wskazaną do zmiany trzeba będzie wydać około miliona złotych – mówi Antoni Pawlak z Urzędu Miasta w Gdańsku. Kto może stracić darmowy podręcznik? Na stronach branżowego „Głosu Nauczycielskiego” pojawiła się sugestia, że jeden rocznik uczniów może w jej wyniku stracić dostęp do darmowych podręczników – pisze dziś (10.08.216) „Dziennik Gazeta Prawna”. […]

Czytaj...

Negatywne konsekwencje „dobrej zmiany”

10 sierpnia 2016

– Na każdą placówkę wskazaną do zmiany trzeba będzie wydać około miliona złotych – mówi Antoni Pawlak z Urzędu Miasta w Gdańsku. Kto może stracić darmowy podręcznik? Na stronach branżowego „Głosu Nauczycielskiego” pojawiła się sugestia, że jeden rocznik uczniów może w jej wyniku stracić dostęp do darmowych podręczników – pisze dziś (10.08.216) „Dziennik Gazeta Prawna”. […]

Czytaj...

Petycja w obronie polskiej szkoły

14 lipca 2016

Przedstawione 27 czerwca 2016 r. przez minister edukacji Annę Zalewską „nowe” rozwiązania w edukacji oznaczają powrót do systemu sprzed 1999 roku, zupełnie nieodpowiadającego współczesnemu rozwojowi cywilizacyjnemu. Związek Nauczycielstwa Polskiego, w trosce o wysoką jakość kształcenia i wychowania, mając na uwadze dobro dziecka i ucznia, przewidując ogromne koszty społeczne i finansowe, wynikające z zapowiadanej reformy, rozpoczyna […]

Czytaj...

Petycja w obronie polskiej szkoły

14 lipca 2016

Przedstawione 27 czerwca 2016 r. przez minister edukacji Annę Zalewską „nowe” rozwiązania w edukacji oznaczają powrót do systemu sprzed 1999 roku, zupełnie nieodpowiadającego współczesnemu rozwojowi cywilizacyjnemu. Związek Nauczycielstwa Polskiego, w trosce o wysoką jakość kształcenia i wychowania, mając na uwadze dobro dziecka i ucznia, przewidując ogromne koszty społeczne i finansowe, wynikające z zapowiadanej reformy, rozpoczyna […]

Czytaj...

REFORMA ANNY ZALEWSKIEJ = CHAOS I NIEPEWNOŚĆ

12 lipca 2016

Wydrukuj plakat: Czy wiesz, że reforma Anny Zalewskiej oznacza likwidację: szkoły podstawowej, gimnazjum, zasadniczej szkoły zawodowej? Plakat do druku PDF.

Czytaj...

REFORMA ANNY ZALEWSKIEJ = CHAOS I NIEPEWNOŚĆ

12 lipca 2016

Wydrukuj plakat: Czy wiesz, że reforma Anny Zalewskiej oznacza likwidację: szkoły podstawowej, gimnazjum, zasadniczej szkoły zawodowej? Plakat do druku PDF.

Czytaj...

Pytania do Minister Edukacji Narodowej ZPE/075/22/16 Warszawa, dnia 11 lipca 2016 r.

12 lipca 2016

Pani Anna Zalewska Minister Edukacji Narodowej W a r s z a w a Po zapoznaniu się z przedstawionymi przez Ministerstwo Edukacji Narodowej założeniami licznych zmian w systemie polskiej edukacji, Związek Nauczycielstwa Polskiego wyraża zaniepokojenie środowiska zarówno ich skalą, jak i kierunkiem – wprost przeciwnym do wszystkich działań doskonalących system czynionych na przestrzeni wielu ostatnich […]

Czytaj...