Domagamy się uzgodnień płacowych – list do Ministra Edukacji

12 lipca 2019

list do Ministra Edukacji Narodowej w sprawie płac

Czytaj...

Praca biura Oddziału ZNP w Gliwicach w okresie wakacyjnym

28 czerwca 2019

W okresie wakacyjnym biuro Oddziału czynne będzie w godz. 9:00 – 13:00

Czytaj...

Praca biura Oddziału ZNP w Gliwicach w okresie wakacyjnym

28 czerwca 2019

W okresie wakacyjnym biuro Oddziału czynne będzie w godz. 9:00 – 13:00

Czytaj...

List prezesa ZNP z okazji zakończenia roku szkolnego 2018/2019

25 czerwca 2019

Koleżanki, Koledzy! Koniec roku szkolnego skłania do podsumowań. Ten rok zapamiętamy przede wszystkim z dwóch powodów: końca gimnazjów i początku ogromnego zrywu środowiska oświatowego. Z edukacyjnej mapy znikają gimnazja, których uczniowie osiągali bardzo dobre wyniki w międzynarodowych badaniach umiejętności, znikają zespoły nauczycielskie, znika dorobek specjalistów zajmujących się kształceniem nastolatków. Pragnę serdecznie podziękować wszystkim, którzy tworzyli gimnazja i przez lata […]

Czytaj...

List prezesa ZNP z okazji zakończenia roku szkolnego 2018/2019

25 czerwca 2019

Koleżanki, Koledzy! Koniec roku szkolnego skłania do podsumowań. Ten rok zapamiętamy przede wszystkim z dwóch powodów: końca gimnazjów i początku ogromnego zrywu środowiska oświatowego. Z edukacyjnej mapy znikają gimnazja, których uczniowie osiągali bardzo dobre wyniki w międzynarodowych badaniach umiejętności, znikają zespoły nauczycielskie, znika dorobek specjalistów zajmujących się kształceniem nastolatków. Pragnę serdecznie podziękować wszystkim, którzy tworzyli gimnazja i przez lata […]

Czytaj...

Oświadczenie Społecznego Komitetu Wspieram Nauczycieli

25 czerwca 2019

  (18 czerwca 2019) Napłynęło ponad 30 tys. wniosków z prośbą o pomoc materialną w związku z utraconymi dochodami z powodu uczestnictwa w kwietniowym strajku. Komitet dziękuje nauczycielkom i nauczycielom za okazane zaufanie. Na koncie Wspieram Nauczycieli zebraliśmy 8 557 955,77 zł (stan na 18 czerwca 2019). Jest to dowód na ogromny obywatelski odruch solidarności i uznania dla pracy polskich szkół, tym ważniejszy, […]

Czytaj...

Oświadczenie Społecznego Komitetu Wspieram Nauczycieli

25 czerwca 2019

  (18 czerwca 2019) Napłynęło ponad 30 tys. wniosków z prośbą o pomoc materialną w związku z utraconymi dochodami z powodu uczestnictwa w kwietniowym strajku. Komitet dziękuje nauczycielkom i nauczycielom za okazane zaufanie. Na koncie Wspieram Nauczycieli zebraliśmy 8 557 955,77 zł (stan na 18 czerwca 2019). Jest to dowód na ogromny obywatelski odruch solidarności i uznania dla pracy polskich szkół, tym ważniejszy, […]

Czytaj...

Stanowisko ZG ZNP

25 czerwca 2019

Stanowisko Zarządu Głównego ZNP z  18 czerwca 2019 r. w sprawie dalszych działań protestacyjnych Zarząd Główny Związku Nauczycielstwa Polskiego dziękuje wszystkim pracownikom oświaty, którzy z wielką determinacją uczestniczyli w szkołach i placówkach w ogólnopolskiej akcji strajkowej  o godność zawodu nauczyciela, w tym o wzrost wynagrodzeń. Tak zdecydowane poparcie dla protestu (ponad 90-procentowe) wymusiło reakcję rządu, […]

Czytaj...

Stanowisko ZG ZNP

25 czerwca 2019

Stanowisko Zarządu Głównego ZNP z  18 czerwca 2019 r. w sprawie dalszych działań protestacyjnych Zarząd Główny Związku Nauczycielstwa Polskiego dziękuje wszystkim pracownikom oświaty, którzy z wielką determinacją uczestniczyli w szkołach i placówkach w ogólnopolskiej akcji strajkowej  o godność zawodu nauczyciela, w tym o wzrost wynagrodzeń. Tak zdecydowane poparcie dla protestu (ponad 90-procentowe) wymusiło reakcję rządu, […]

Czytaj...

Nauczyciele/ki przedszkoli, jest akcja! Piszemy do senatorów!

13 czerwca 2019

Nowelizacja Karty Nauczyciela (obecnie procedowana w Sejmie) pozbawia nauczycieli przedszkoli dodatku za wychowawstwo! To skandaliczne wykluczenie! Dlatego prosimy nauczycieli przedszkoli, aby kierowali do Senatu RP listy, e-maile: Domagamy się wpisania do projektu ustawy o zmianie ustawy – Karta Nauczyciela oraz niektórych innych ustaw (w art. 30 ust. 1 pkt 2 i art. 34a ust. 1 Karty Nauczyciela) zapisu o […]

Czytaj...