Pedagogika ogólna
PRZYGOTOWANIE PEDAGOGICZNE
Studia kierowane są do obecnych lub przyszłych nauczycieli nieposiadających przygotowania pedagogicznego, którzy posiadają tytuł magistra, licencjata lub inżyniera na dowolnym kierunku studiów.
Studia podyplomowe z zakresu przygotowania pedagogicznego pozwalają uzyskać podstawowe kompetencje pedagogiczne niezbędne w pracy w placówkach oświatowych i edukacyjnych oraz nadają wymagane w tym zakresie kwalifkacje nauczyciela. Studia przygotowują do pracy nauczyciela na wszystkich etapach edukacyjnych.
PEDAGOGIKA WCZESNOSZKOLNA I PRZEDSZKOLNA – BRAK MOŻLIWOŚĆI W FORMIE STUDIÓW PODYPLOMOWYCH
Studia przygotowują do prowadzenia zajęć lekcyjnych z dziećmi w wieku przedszkolnym oraz wczesnoszkolnym, nadając właściwe do realizacji tych zadań kwalifkacje. Program studiów obejmuje wszystkie najważniejsze zagadnienia związane z metodyką prowadzenia kształcenia z uwzględnieniem problematyki diagnozy i terapii pedagogicznej, a także zasad bezpieczeństwa i udzielania pierwszej pomocy. Adresatami studiów są nauczyciele oraz osoby z przygotowaniem pedagogicznym prowadzące lub zamierzające prowadzić kształcenie dzieci w wieku przedszkolnym oraz wczesnoszkolnym.
Zapraszamy w tym roku na studia PEDAGOGIKA WCZESNOSZKOLNA I PRZEDSZKOLNA (mgr) nauczycieli i pedagogów na specjalnych warunkach. Studia magisterskie w trybie indywidualnym, uzyskany tytuł: magister z pedagogiki wczesnoszkolnej i przedszkolnej. Uprawnienia zastępują dawne studia podyplomowe z zakresu pedagogiki wczesnoszkolnej i przedszkolnej.
Czas trwania ok. 2 lata. Więcej informacji pod numerem 609 407 414.
WCZESNE NAUCZANIE JĘZYKA OBCEGO
Absolwent studiów posiada wiedzę teoretyczną i praktyczną z zakresu prowadzenia zajęć edukacyjnych z języka angielskiego w przedszkolu i szkole podstawowej w klasach 0–III. Efektem kształcenia będzie wypromowanie absolwenta o specjalności nauczyciel języka angielskiego we wczesnej edukacji. Uczestnikami studiów mogą być pracujący nauczyciele w przedszkolach i szkołach podstawowych oraz różnego typu placówkach realizujących opiekę, wychowanie i edukację, ponadto absolwenci innych kierunków studiów pedagogicznych, humanistycznych, społecznych posiadający uprawnienia pedagogiczne (studia podyplomowe w zakresie przygotowania pedagogicznego lub kurs kwalifikacyjny z przygotowania pedagogicznego). Studia zawierają blok doskonalenia umiejętności językowych nauczyciela.
Osoby nieposiadające świadectwa potwierdzającego znajomość języka angielskiego uprawniającego do nauczania dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym będą mogły przystąpić do egzaminu B1, B2 lub C1.
Coaching i Tutoring w edukacji
Kierunek studiów podyplomowych Coaching i Tutoring w edukacji skierowany jest do nauczycieli (wszystkich poziomów szkół), wychowawców w placówkach edukacyjnych oraz opiekuńczo-wychowawczych, doradców zawodowych, konsultantów i innych pracowników sektora poradnictwa oraz osób zainteresowanych rozwojem osobistym i zawodowym. Studia przygotowują do pracy indywidualnej z uczniem, studentem lub podopiecznym metodą coachingu i tutoringu. Absolwenci studiów podyplomowych Coaching i tutoring w edukacji poznają praktyczne umiejętności w zakresie wykorzystania narzędzi coachingowych i tutorskich w pracy w szkole z uczniami na wszystkich poziomach. Warunkiem ukończenia studiów jest uzyskanie zaliczeń w tym praca pisemna oraz realizacja projektu coachingowego i tutorskiego.
Doradztwo zawodowe
Uczestnicy studiów zapoznają się z najważniejszymi zagadnieniami dotyczącymi psychofizjologicznych podstaw poradnictwa zawodowego oraz jego rolą i zastosowaniem w systemie oświatowym. Program studiów obejmuje również problematykę związaną z metodyką i narzędziami pracy doradcy zawodowego. Studia przygotowują do prowadzenia modułów zajęć edukacyjnych dotyczących preorientacji zawodowej uczniów, a także szkół ponadpodstawowych. Zakres przygotowania merytorycznego jest również zgodny z zakresem zadań doradcy zawodowego określonych w rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach.
Zarządzanie oświatą
Studia mają na celu przygotowanie wykwalifikowanej kadry kierowniczej dla potrzeb zarządzania we wszelkiego rodzaju placówkach oświatowych w warunkach reformy oświatowej i administracji samorządowej.
Świadectwo ukończenia studiów nadaje kwalifikacje specjalistyczne w zakresie zarządzania oświatą i uprawnia do zajmowani stanowisk kierowniczych we wszystkich typach szkół i innych placówkach oświatowo-wychowawczych oraz organach prowadzących i nadzorujących działalność oświatową.