Pedagogiki specjalne
Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną (oligofrenopedagogika)
Studia przeznaczone dla osób posiadających przygotowanie pedagogiczne, ukończone studia wyższe. Studia przygotowują słuchaczy do prowadzenia nauczania dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną. Ukończenie studiów pozwoli na twórcze rozwijanie swoich zdolności i umiejętności pedagogicznych w zakresie oligofrenopedagogiki. Absolwenci studiów znacząco udoskonalą swoje umiejętności w dziedzinie komunikowania społecznego, pracy z osobą niepełnosprawną i jego rodziną. Ukształtowana podczas studiów świadomość odpowiedzialności etycznej i społecznej związanej z pracą z osobami niepełnosprawnymi pozwoli im dołączyć do grona specjalistów w zakresie oligofrenopedagogiki.
Kwalifikacyjne studia podyplomowe adresowane są do czynnych nauczycieli absolwentów studiów wyższych oraz psychologów, logopedów i fizjoterapeutów. Celem studiów jest rozwój kompetencji w zakresie wyzwalania potencjału rozwojowego osób z autyzmem na każdym etapie edukacyjnym: od wczesnego wspomagania rozwoju po przygotowanie do aktywności zawodowej. Program studiów obejmuje treści kształcenia, których realizacja umożliwi uczestnikom nabycie wiedzy, umiejętności i postaw realizujących potrzeby i możliwości edukacyjne osób z autyzmem, współpracę z ich środowiskiem wychowawczym oraz innymi specjalistami.
Pedagogika opiekuńczo-wychowawcza z pomocą psychologiczno-pedagogiczną
Studia przygotowują słuchaczy do pracy w placówkach opiekuńczo – wychowawczych (np. środowiskowe domy opieki), internatach i świetlicach szkolnych oraz na stanowisku pedagoga szkolnego.
Studia na kierunku pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej pozwolą słuchaczom realizować działania z zakresu pomocy i profilaktyki społecznej, dadzą umiejętność rozwiązywania problemów społecznych, wychowawczych i dydaktycznych. Kierunek ten promuje wrażliwość społeczną i zachowania prozdrowotne.
WWRD – Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka
Celem kształcenia jest przygotowanie do profesjonalnego organizowania wczesnej i systematycznej pomocy dzieciom zagrożonym nieprawidłowym rozwojem. Program Studiów obejmuje problematykę niezbędną do opracowania i realizacji indywidualnych programów zajęć wczesnego wspomagania rozwoju dzieci i działań wspomagających rodzinę.
Absolwenci Studiów otrzymują uprawnienia do pracy w zespołach wczesnego wspomagania rozwoju organizowanych w przedszkolach, szkołach podstawowych oraz specjalnych ośrodkach szkolno–wychowawczych. Studia kierowane są do osób z wykształceniem wyższym i przygotowaniem pedagogicznym.
Pedagogika specjalna – BRAK MOŻLIWOŚCI na studiach podyplomowych
Pedagogika specjalna skierowane są do nauczycieli, pedagogów szkolnych, specjalistów zatrudnionych w szkołach wszystkich typów oraz absolwentów wyższych studiów zawodowych i magisterskich z przygotowaniem pedagogicznym, dając uprawnienia pedagoga specjalnego do nauczania i terapii dzieci z niepełnosprawnościami intelektualnymi w tym z niepełnosprawnościami sprzężonymi.
Absolwenci nabywają kwalifikacje do pracy z dziećmi, młodzieżą oraz osobami dorosłymi z dysfunkcjami rozwojowymi różnego stopnia w szkołach, innych placówkach oświatowo-wychowawczych, opiekuńczych i rewalidacyjnych. Ponadto do pracy na stanowisku pedagoga specjalnego, doradcy – konsultanta w instytucjach opieki i wychowania w ośrodkach terapeutycznych i rehabilitacyjnych, a także w placówkach realizujących wczesne wspomaganie rozwoju dziecka.
Zapraszamy w tym roku na studia PEDAGOGIKA SPECJALNA (mgr) nauczycieli i pedagogów na specjalnych warunkach. Studia magisterskie w trybie indywidualnym, uzyskany tytuł: magister z pedagogiki specjalnej. Uprawnienia zastępują dawne studia podyplomowe z zakresu pedagogiki specjalnej. Czas trwania ok. 2 lata. Więcej pod numerem 609 407 414.
Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością słuchową (Surdopedagogika)
Celem studiów jest przygotowanie specjalistów skutecznej komunikacji językowej z osobami z uszkodzonym słuchem. Program studiów został opracowany tak, aby uczestnicy osiągnęli umiejętności sprawnego porozumiewania się z osobami niesłyszącymi i słabo słyszącymi, przy użyciu odpowiednio dobranych i dostępnych środków.
Absolwenci uzyskują kwalifikacje w zakresie surdopedagogiki – rehabilitacji niesłyszących (głuchych) i niedosłyszących (słabosłyszących). Absolwenci studiów licencjackich po ukończeniu studiów podyplomowych uzyskują kwalifikacje do nauczania w przedszkolach, szkołach podstawowych oraz ośrodkach szkolno-wychowawczych. Natomiast ukończenie studiów podyplomowych przez absolwentów studiów drugiego stopnia pozwala na prowadzenie zajęć we wszystkich typach szkół.
Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością wzrokową (Tyflopedagogika)
Studia przeznaczone są dla nauczycieli i wychowawców pracujących lub chcących pracować w szkołach lub placówkach dla dzieci i osób niewidomych lub niedowidzących.
Celem studiów jest zdobycie wiedzy i umiejętności praktycznych niezbędnych do pracy wychowawczej, opiekuńczej, dydaktycznej rewalidacyjnej z dziećmi z defektami wzroku na wszystkich etapach edukacyjnych, w przedszkolu, szkole specjalnej, masowej, integracyjnej, a także w internacie i świetlicy oraz w placówkach pomocy społecznej i służby zdrowia. Uczestnicy studiów poszerzą swoje kompetencje zawodowe o umiejętność dostosowania wymagań edukacyjnych do specjalnych potrzeb ucznia z niepełnosprawnością wzrokową. W trakcie praktyk uczestnicy studiów zapoznają się z nowoczesną ofertą szkół dla dzieci z uszkodzeniem wzroku, w zakresie terapii i pomocy uczniowi w nauce i codziennym funkcjonowaniu. Warunkiem ukończenia studiów jest uzyskanie zaliczeń w tym zaliczenia praktyki ( 120 godzin) zakończone zdaniem egzaminu dyplomowego.
Pedagogika leczniczo – terapeutyczna
Studia przeznaczone są dla pedagogów i nauczycieli posiadających przygotowanie pedagogiczne, a nieposiadających kwalifikacji do pracy z dziećmi i młodzieżą chorymi w tym przewlekle chorymi, w jednostkach oświatowych zorganizowanych w podmiotach leczniczych. Celem studiów jest przygotowanie słuchaczy do pracy w przedszkolach i szkołach zorganizowanych w podmiotach leczniczych (nauczycieli przedmiotowych do nauczania w szkołach zorganizowanych w podmiotach leczniczych, pedagogów do pracy w roli wychowawcy w szkołach zorganizowanych w podmiotach leczniczych).
Absolwenci studiów podyplomowych z pedagogiki leczniczej uzyskują uprawnienia do nauczania w klasach integracyjnych, szkołach sanatoryjnych i przyszpitalnych, specjalnych ośrodkach szkolno-wychowawczych oraz do prowadzenia nauczania indywidualnego.
Warunkiem ukończenia studiów podyplomowych jest uzyskanie zaliczeń w tym zaliczenia z praktyki, zakończone zdaniem egzaminu dyplomowego.