Dobra historia

14 sierpnia 2014

Szkoła z LDH

Instytut Badań Edukacyjnych zaprasza do udziału w trzeciej edycji konkursu „Lekcja dobrej historii” oraz towarzyszącej mu akcji „Szkoła z lekcją dobrej historii”!

Konkurs ten skierowany jest do nauczycieli ze szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych. Jego celem jest wyłonienie najlepszych przykładów dobrych praktyk, które zostały zrealizowane podczas lekcji w szkole.

Konkurs już dwukrotnie zgromadził liczne grono nauczycieli, którzy zdecydowali podzielić się swoimi pomysłami na dobrą lekcję historii. W tegorocznej edycji szukamy rozwiązań, które kształtują umiejętność interpretacji różnych źródeł i skłaniają uczniów do spojrzenia na wydarzenie historyczne, proces lub postać historyczną z różnych punktów widzenia.

Prace przyjmowane są do 22 września 2014 r. Szczegółowe informacje oraz formularz, za pośrednictwem którego należy zgłaszać prace, znajdują się na stronie: http://eduentuzjasci.pl/konkursldh.html.Wyniki konkursu ogłoszone zostaną 26 września. Laureaci konkursu otrzymają cenne nagrody, które wręczone zostaną podczas uroczystej gali w trakcie sesji wyjazdowej w dniach 16-17 października 2014 r. Wspólny wyjazd laureatów jest dla nauczycieli znakomitą okazją do wymiany doświadczeń zawodowych i dzielenia się pomysłami na pracę z uczniami.

Docenione przez ekspertów pomysły na lekcje zostaną opublikowane w „Bazie dobrych praktyk”, która znajduje się na internetowej stronie projektu „Entuzjaści edukacji” (http://eduentuzjasci.pl/), prowadzonego przez Instytut Badań Edukacyjnych.

Z kolei w ramach związanej z konkursem akcji „Szkoła z lekcją dobrej historii” szukamy szkół, w których uczy się historii z pasją, ciekawie i na wysokim poziomie. Szkoły, które będą brały udział w konkursie zostaną wyróżnione specjalnym zaświadczeniem i graficzną sygnaturą, którą będą mogły oznaczać swoje strony internetowe i materiały informacyjne. Wyróżnione szkoły wpisywane są na listę, która znajduje się na stronie internetowej tej akcji, pod adresem:http://eduentuzjasci.pl/szkolaldh, aby ułatwić wybór szkoły uczniom szczególnie zainteresowanym historią.