Wniosek ZNP do MPiPS ws. wyłączenia godzin ponadwymiarowych i doraźnych zastępstw z minimalnego wynagrodzenia 9 stycznia 2024

15 stycznia 2024

Związek Nauczycielstwa Polskiego wystąpił do Minister Pracy z wnioskiem o znowelizowanie ustawy o minimalnym wynagrodzeniu za pracę w ten sposób, aby wśród składników wynagrodzenia niezaliczanych do płacy minimalnej zostało uwzględnione wynagrodzenie z tytułu pracy w godzinach ponadwymiarowych i doraźnych zastępstw. Obecnie nauczyciele wykonujący dodatkową pracę w ramach godzin ponadwymiarowych i/lub doraźnych zastępstw, mają zdecydowanie gorszą sytuację prawną w […]

Czytaj...

Wniosek ZNP do MPiPS ws. wyłączenia godzin ponadwymiarowych i doraźnych zastępstw z minimalnego wynagrodzenia 9 stycznia 2024

15 stycznia 2024

Związek Nauczycielstwa Polskiego wystąpił do Minister Pracy z wnioskiem o znowelizowanie ustawy o minimalnym wynagrodzeniu za pracę w ten sposób, aby wśród składników wynagrodzenia niezaliczanych do płacy minimalnej zostało uwzględnione wynagrodzenie z tytułu pracy w godzinach ponadwymiarowych i doraźnych zastępstw. Obecnie nauczyciele wykonujący dodatkową pracę w ramach godzin ponadwymiarowych i/lub doraźnych zastępstw, mają zdecydowanie gorszą sytuację prawną w […]

Czytaj...

Tzw. godziny czarnkowe to nie zajęcia i lekcje – komunikat ZNP (5.01.2024)

15 stycznia 2024

  Wiceminister edukacji Katarzyna Lubnauer w jednym z ostatnich wywiadów mówiła o innym niż dotychczas wykorzystaniu tzw. godzin czarnkowych. Słowa te wywołały niepokój nauczycieli i nauczycielek obawiających się, że jest to zapowiedź zwiększenia obowiązkowego pensum. – Musi się znaleźć miejsce na pomoc dla uczniów. Uważamy, że jednym z rozwiązań jest to, żeby inaczej wykorzystać, niż […]

Czytaj...

Tzw. godziny czarnkowe to nie zajęcia i lekcje – komunikat ZNP (5.01.2024)

15 stycznia 2024

  Wiceminister edukacji Katarzyna Lubnauer w jednym z ostatnich wywiadów mówiła o innym niż dotychczas wykorzystaniu tzw. godzin czarnkowych. Słowa te wywołały niepokój nauczycieli i nauczycielek obawiających się, że jest to zapowiedź zwiększenia obowiązkowego pensum. – Musi się znaleźć miejsce na pomoc dla uczniów. Uważamy, że jednym z rozwiązań jest to, żeby inaczej wykorzystać, niż […]

Czytaj...

Spotkanie ZNP z Ministrem Nauki i Szkolnictwa Wyższego

15 stycznia 2024

9 stycznia 2024 4 stycznia 2024 roku odbyło się spotkanie Sławomira Broniarza, prezesa ZNP i Janusza Szczerby, prezesa Rady Szkolnictwa Wyższego i Nauki ZNP z nowym Ministrem Nauki i Szkolnictwa Wyższego Dariuszem Wieczorkiem. Spotkanie dotyczyło bieżących spraw związanych z nauką i szkolnictwem wyższym oraz sytuacją nauczycieli akademickich i pracowników. Minister mówił m.in. o współpracy, wzroście […]

Czytaj...

Spotkanie ZNP z Ministrem Nauki i Szkolnictwa Wyższego

15 stycznia 2024

9 stycznia 2024 4 stycznia 2024 roku odbyło się spotkanie Sławomira Broniarza, prezesa ZNP i Janusza Szczerby, prezesa Rady Szkolnictwa Wyższego i Nauki ZNP z nowym Ministrem Nauki i Szkolnictwa Wyższego Dariuszem Wieczorkiem. Spotkanie dotyczyło bieżących spraw związanych z nauką i szkolnictwem wyższym oraz sytuacją nauczycieli akademickich i pracowników. Minister mówił m.in. o współpracy, wzroście […]

Czytaj...

Życzenia z okazji Świąt Bożego Narodzenia

21 grudnia 2023

Czytaj...

Życzenia z okazji Świąt Bożego Narodzenia

21 grudnia 2023

Czytaj...

Kalendarium 2016 – 2023. Nauczyciele i Pracownicy oświaty i nauki, zrobiliście to!

20 grudnia 2023

„Ochrona systemów demokratycznych oznacza aktywne wypowiadanie się, zainteresowanie sprawami publicznymi, walkę o własne prawa oraz prawa koleżanek i kolegów, a także uczennic i uczniów. Najbardziej skuteczne sposoby na poprawę losu naszych uczennic i  uczniów, poprawę kondycji naszego zawodu oraz rozwój lokalnych społeczności to działania zbiorowe za pośrednictwem demokratycznych, niezależnych związków zawodowych”. Susan Hopgood i Fred van […]

Czytaj...

Kalendarium 2016 – 2023. Nauczyciele i Pracownicy oświaty i nauki, zrobiliście to!

20 grudnia 2023

„Ochrona systemów demokratycznych oznacza aktywne wypowiadanie się, zainteresowanie sprawami publicznymi, walkę o własne prawa oraz prawa koleżanek i kolegów, a także uczennic i uczniów. Najbardziej skuteczne sposoby na poprawę losu naszych uczennic i  uczniów, poprawę kondycji naszego zawodu oraz rozwój lokalnych społeczności to działania zbiorowe za pośrednictwem demokratycznych, niezależnych związków zawodowych”. Susan Hopgood i Fred van […]

Czytaj...